Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

kariera karat

IS KARAT v praxi – BPM (Business Proces Management)

19. prosince 2022

S nástupem nového pracovníka souvisí mnoho činností a příprav, které na sebe navazují napříč několika odděleními firmy. Přečtěte si, jak BPM pomáhá našemu HR oddělení při nástupu nového pracovníka.

Největší výhody nástupního procesu v IS KARAT:

  • automatizace a opakovatelnost nástupních kroků,
  • efektivita, rychlost,
  • úspora času při organizaci a komunikaci s kolegy,
  • přehlednost, jelikož je celý proces na jednom místě.

Jak BPM pomáhá při nástupu nového pracovníka?

V IS KARAT zadám nového pracovníka, vyplním osobní a kontaktní údaje, pozici, kouče, příslušnost k procesu, pracovní úvazek atd. Následně se spustí BPM nástupní proces, který obsahuje veškeré činnosti spojené s nástupem – od zavedení do účetních evidencí a vybavení technikou přes zařazení pracovního místa až po kompletní školicí proces.
Každá činnost má v rámci BPM definovaného řešitele, takže se celý proces vztahuje přímo k příslušným kolegům, pro něž vygeneruje úkoly v rámci Workflow IS KARAT. Účetní takto obdrží informace o novém pracovníkovi např. kvůli evidenci mezd a nahlášení příslušným institucím, IT oddělení kvůli založení e-mailových účtů a přípravě technického vybavení, další kolegové kvůli zavedení do IS KARAT, KARAT Assistance či pro přípravu vozidla.

Součástí vygenerovaného BPM procesu jsou také další návazné evidence, které jsou potřebné k tomu, aby si pracovník mohl např. vykazovat svou práci na jednotlivé zakázky, aby mu bylo možné plánovat práci či aby mohl žádat o dovolenou. Jednotlivé kroky spolu úzce souvisí a je třeba dbát na správnou posloupnost při vyplňování jednotlivých polí – předem definovaná návaznost činností je proto velkou pomocí. Velkou výhodou také je, že se vyplněné moduly a evidence vzájemně provážou, což šetří mnoho času a také nervů mně i ostatním kolegům.

Při porovnání s nástupem zaměstnance, kdy jsem činnosti nástupního procesu zadávala pouze e-mailem, telefonicky nebo osobně, je tento proces skutečně výrazně efektivnější. Často mě zdržovalo za kolegy chodit a připomínat se – takto máme vše na jednom místě a veškeré nástupní činnosti jsou automatizované, což nepochybně ocení každý personalista.

Jednou z největších výhod procesu je, že s kolegy zapojenými do nástupního procesu máme přehled o stavu nástupních úkolů. Přehledně zde vidíme, zda je úkol dokončený, nebo ne, kdo má úkol na starosti a kdy byl úkol proveden. Jakékoliv bližší informace si také můžeme sdělovat v komentářích k jednotlivým úkolům. Jakmile jsou před nástupem pracovníka nebo během nástupu provedeny všechny kroky, nástupní proces ukončuji, avšak jednotlivé informace o průběhu nástupního procesu daného pracovníkova zůstávají v IS KARAT uloženy a mohu je kdykoliv upravovat a aktualizovat.

Oceňuji také, že se z evidence propojí kontaktní údaje, informace o pozici, kouči a fotografie nového pracovníka na firemní intranet KARAT Portál.

Mgr. Jana Švarc Orságová
HR manažerka KARAT Software

Podobné novinky

Zobrazit všechny

svařování

Řešení IS KARAT ve společnosti ZAMET

17. srpna 2022

Český průmyslový podnik ZAMET, spol. s r.o. začal v letošním roce k řízení výrobních a obchodních procesů využívat ERP systém KARAT. ZAMET se věnuje zakázkové a sériové strojírenské výrobě, specializuje na výrobu upínací techniky. Ve svých třech provozovnách zaměstnává zhruba 300 zaměstnanců.

Sladovna BERNARD

KARAT pro Sladovnu BERNARD

3. února 2006

Akciová společnost Sladovna BERNARD, a.s v závěru roku 2005 dokončila implementaci a uvedla do ostrého provozu podnikový informační systém KARAT.

Máte zájem o schůzku, kalkulaci nebo máte dotaz?

Rádi zodpovíme všechny vaše dotazy, předložíme vám nezávaznou cenovou nabídku nebo vám poskytneme přístup do demoverze našich produktů.