KARAT SoftwareNovinkyIS KARAT v praxi – Jak Dohledové centrum předchází neplánovaným výpadkům a zajišťuje plynulý chod
IS KARAT v praxi – Jak Dohledové centrum předchází neplánovaným výpadkům a zajišťuje plynulý chod
26. ledna 2024
Jeden běžný pracovní den přinesl překvapení v podobě náhlého výpadku IS KARAT. První, co mě napadlo, bylo oslovit pracovníky v KARAT Software. Ti mi sdělili, že chyba je ve velikosti databáze – jednoduše došlo místo v knihovně.
Vzhledem k tomu, že veškeré naše IT systémy běží v prostředí externího poskytovatele, neměli jsme žádný uchopitelný přehled o velikosti databáze, zálohách, patchování atd.
Výpadek způsobil v naší společnosti značné komplikace. Mnoho našich uživatelů mělo rozpracované úkoly nebo naplánované schůzky a potřebovalo IS KARAT k podkladům. Stejně tak se do potíží dostali naši kolegové v terénu, kterým náhle přestalo fungovat Workflow. Bylo tedy potřeba opakování podobných situací předejít.
Na doporučení pracovníků KARAT Software jsme začali přemýšlet nad službou Dohledové centrum.
To sleduje jednak klíčové parametry serverové infrastruktury, mezi které patří kontrola zatížení procesorů, kontrola využití operační paměti serverů, kontrola volného místa na discích serverů nebo kontrola stavu služeb serverů, jednak parametry IS KARAT včetně kontroly dokončení záloh systému, kontroly úspěšného dokončení plánovaných úloh, kontroly dlouhých transakcí, kontroly záznamů v databázi, kontroly konfigurace databázového serveru a kontroly aktuálně nasazených verzí patchů IS KARAT.
Zástupci firmy si pro nás připravili prezentaci, kde nám předvedli, co vše lze sledovat, a hlavně vysvětlili, proč je monitoring důležitý. Do samotné prezentace jsme si neuvědomovali důležitost některých operací a závažnost následků jejich případného výpadku.
Dohledové centrum jsme dostali na zkoušku na omezenou dobu, abychom si byli jisti, že tuto placenou službu skutečně využijeme. Po zhruba měsíci, kdy jsme si mohli vše vlastnoručně vyzkoušet, nastavit a nechat rozesílat důležité reporty, jsme se rozhodli službu pořídit a aktivně ji využívat.
V současné době u nás odpovědné osoby dostávají z Dohledového centra aktuální informace jak o stavu serverové infrastruktury, tak o „datovém“ zdraví IS KARAT. Hrozí-li nějaký havarijní stav, víme o něm předem a ve spolupráci s KARAT Software a naším externím poskytovatelem IT služeb mu můžeme předejít a vyvarovat se nečekaným a neplánovaným výpadkům.
Služba Dohledové centrum nám přinesla především nástroj pro prevenci, která je nejen v IT velmi důležitá, ale i nástroj pro monitorování hardwarových prostředků, který pomáhá mimo jiné při plánovaní jejich servisu a obměny tak, aby naše infrastruktura byla vždy aktuální a v dobré kondici.
Společnost EUTIT s.r.o., jediný světový výrobce interiérové čedičové dlažby a největší světový výrobce odlitků z taveného čediče, završil v únoru podpisem smlouvy výběrové řízení na dodávku informačního systému.
V průběhu ledna jsme absolvovali interní audit ISO, na který tentokrát navázal RECERTIFIKAČNÍ AUDIT ISO 9001, který za certifikační autoritu USR prováděl pan Görner.
Elektronický podpis dokumentů postupně proniká do firemní praxe a společnosti jej implementují do obchodních procesů. Nástroje pro elektronický podpis s pomocí certifikátu jsou součástí IS KARAT a jsou integrovány přímo do práce s přílohami.