Recertifikace ISO 9001:2015 úspěšně dokončena
3. února 2021
V průběhu ledna jsme absolvovali interní audit ISO, na který tentokrát navázal RECERTIFIKAČNÍ AUDIT ISO 9001, který za certifikační autoritu USR prováděl pan Görner.
Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu
26. ledna 2024
Jeden běžný pracovní den přinesl překvapení v podobě náhlého výpadku IS KARAT. První, co mě napadlo, bylo oslovit pracovníky v KARAT Software. Ti mi sdělili, že chyba je ve velikosti databáze – jednoduše došlo místo v knihovně.
Vzhledem k tomu, že veškeré naše IT systémy běží v prostředí externího poskytovatele, neměli jsme žádný uchopitelný přehled o velikosti databáze, zálohách, patchování atd.
Výpadek způsobil v naší společnosti značné komplikace. Mnoho našich uživatelů mělo rozpracované úkoly nebo naplánované schůzky a potřebovalo IS KARAT k podkladům. Stejně tak se do potíží dostali naši kolegové v terénu, kterým náhle přestalo fungovat Workflow. Bylo tedy potřeba opakování podobných situací předejít.
Na doporučení pracovníků KARAT Software jsme začali přemýšlet nad službou Dohledové centrum.
To sleduje jednak klíčové parametry serverové infrastruktury, mezi které patří kontrola zatížení procesorů, kontrola využití operační paměti serverů, kontrola volného místa na discích serverů nebo kontrola stavu služeb serverů, jednak parametry IS KARAT včetně kontroly dokončení záloh systému, kontroly úspěšného dokončení plánovaných úloh, kontroly dlouhých transakcí, kontroly záznamů v databázi, kontroly konfigurace databázového serveru a kontroly aktuálně nasazených verzí patchů IS KARAT.
Zástupci firmy si pro nás připravili prezentaci, kde nám předvedli, co vše lze sledovat, a hlavně vysvětlili, proč je monitoring důležitý. Do samotné prezentace jsme si neuvědomovali důležitost některých operací a závažnost následků jejich případného výpadku.
Dohledové centrum jsme dostali na zkoušku na omezenou dobu, abychom si byli jisti, že tuto placenou službu skutečně využijeme. Po zhruba měsíci, kdy jsme si mohli vše vlastnoručně vyzkoušet, nastavit a nechat rozesílat důležité reporty, jsme se rozhodli službu pořídit a aktivně ji využívat.
V současné době u nás odpovědné osoby dostávají z Dohledového centra aktuální informace jak o stavu serverové infrastruktury, tak o „datovém“ zdraví IS KARAT. Hrozí-li nějaký havarijní stav, víme o něm předem a ve spolupráci s KARAT Software a naším externím poskytovatelem IT služeb mu můžeme předejít a vyvarovat se nečekaným a neplánovaným výpadkům.
Služba Dohledové centrum nám přinesla především nástroj pro prevenci, která je nejen v IT velmi důležitá, ale i nástroj pro monitorování hardwarových prostředků, který pomáhá mimo jiné při plánovaní jejich servisu a obměny tak, aby naše infrastruktura byla vždy aktuální a v dobré kondici.
Martin Hradský
technicko-správní ředitel Exponex s.r.o.
Sdílet na sociálních sítích
Společnost s širokým polem působnosti v oblasti výstavnictví, pořádání odborných akcí a tvorbě tiskovin a katalogů.
3. února 2021
V průběhu ledna jsme absolvovali interní audit ISO, na který tentokrát navázal RECERTIFIKAČNÍ AUDIT ISO 9001, který za certifikační autoritu USR prováděl pan Görner.
21. září 2008
Společnost Z STUDIO, spol. s r.o., zabývající se především překladatelskou činností, vlastnící tiskárnu, grafické studio a překladatelskou agenturu, se rozhodla pro implementaci komplexního podnikového informačního systému KARAT. V těchto dnech probíhá před-implementační analýza. Projekt je zaměřen na komplexní pokrytí agend společnosti jako jsou: Ekonomika, Finance, Mzdy, Personalistika, Skladové hospodářství, Obchod apod., ale největší důraz je kladen na speciální řešení pro překladatelskou činnost, jehož hlavním úkolem je shromažďovat a pracovat s daty od stávajících i potencionálních nových překladatelů a klientů Z Studia.
30. září 2020
Ve dnech 10. a 11. 9. 2020 proběhlo setkání KARAT Solution partnerů v příjemném prostředí hotelu Buchlov. Akce se tradičně uskutečnila v přátelském duchu a účastnilo se ji přes 50 českých a slovenských odborníků ze strany Solution partnerů a společnosti KARAT Software.