Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

crm_maily

IS KARAT v praxi – Využití modulu CRM nejen pro obchodní činnosti

10. června 2025

Kvalitní vztahy se zákazníky jsou klíčem k úspěchu každé společnosti. Ve společnosti KARAT Software se každodenně spoléháme na modul CRM informačního systému KARAT, který se stal nepostradatelným nástrojem pro efektivní řízení vztahů se zákazníky.

CRM řešení nám umožňuje sledovat celý průběh obchodního případuidentifikovat klíčové informace nezbytné pro jakákoliv obchodní rozhodnutí. Mezi tyto údaje patří hodnota obchodní příležitosti, pravděpodobnost jejího získání, vážená hodnota příležitosti, termíny realizace a vstupní kanál, kterým příležitost vznikla. Všechny tyto informace jsou dále analyzovány a vyhodnocovány pomocí modulu Manažer informačního systému KARAT, který nám poskytuje detailní přehled o rozpracovanosti obchodních případů, jejich rozdělení dle segmentů, obchodníků, informačních kanálů, rozdělení v partnerském kanálu apod. Současně velmi pečlivě vyhodnocujeme řadu klíčových ukazatelů, jako je poměr mezi licencemi a prací, poměr mezi typy práce či celková efektivní hodinová sazba a další. Díky těmto analýzám získáváme pohled na obchodní aktivity na základě přesných a relevantních dat.

Kromě využití CRM pro podporu obchodních aktivit jej zároveň používáme i pro marketingové účely. V marketingu může být u některých z vás využití tohoto modulu méně intenzivní než u obchodních aktivit. Přináším proto krátký přehled, jak v rámci CRM podporujeme marketingové aktivity v našem informačním systému a v celé společnosti.

Pozvánky na marketingové akce, jako jsou KARAT Konference, setkání KARAT Solution partnerů, rozesílka časopisu KARAT News, vánoční dárky pro naše zákazníky, školení správcovství a otevřenosti IS KARAT či webináře na vybraná témata, jsou vždy spojeny se založením nového záznamu v evidenci Aktivity modulu CRM. Účastníci těchto akcí jsou do aktivit importováni pomocí předpřipravených filtrů, které vycházejí z různých údajů evidovaných u osob ve firmě. Tento seznam je následně manuálně upraven, přičemž účastníci mohou být ručně přidáni nebo odstraněni podle potřeby. Všichni účastníci jsou poté zařazeni do 1. stupně aktivity a připraveni k oslovení e-mailem.

Pro možné odeslání pozvánky e-mailem je třeba:

1. ŠABLONA E-MAILU

Vytvoření šablony e-mailu s pozvánkou, graficky ztvárněnou ve firemních barvách a s tematickými obrázky, je prováděno naším grafikem. Tento úkon však zvládne i běžný uživatel, který má základní znalosti.

2. DOTAZNÍK V IS KARAT

Následně je v číselníku modulu CRM IS KARAT vytvořen dotazník, který v té nejjednodušší variantě obsahuje pouze jeden dotaz: účastním se/nezúčastním se. U pozvánek na školení či webináře je dotazník rozšířen o sadu dalších otázek, například o výběr témat školení nebo webináře, zájem o zajištění ubytování apod. Dotazník má také vazbu na předpřipravenou

HTML šablonu e-mailu pozvánky, která jednoduše definuje její vzhled.

3. UDÁLOST MARKETINGOVÉ AKTIVITY V CRM

Posledním krokem je vytvoření události marketingové aktivity. Tato událost zahrnuje nadefinování parametrů, jako jsou data platnosti přihlášení, nastavení automatického vygenerování události o odeslání pozvánky pro každou oslovenou osobu v CRM, specifikace e-mailové adresy odesílatele, vazba na související dotazník a další.

Po přípravě aktivity se spuštěním funkce Generovat vytvoří jednotlivé e-maily s pozvánkou pro každého účastníka v 1. stupni aktivity. Podle nastavení automatického generování událostí může být pro všechny oslovené účastníky automaticky vytvořena odpovídající CRM událost. Ta vždy eviduje záznam o odeslání e-mailové pozvánky konkrétní osobě a firmě zákazníka s pozvánkou k účasti na příslušné marketingové akci.

Šablona e-mailové pozvánky obsahuje tlačítko Registrovat, které po kliknutí otevře dotazník spojený s pozvánkou. Oslovená osoba dotazník vyplní – v nejjednodušším případě potvrdí svou účast. V případě školení či webinářů pokračuje ve výběru jednotlivých témat a odpovídá na případné doplňující otázky.

Informace z vyplněného dotazníku k dané marketingové aktivitě se automaticky přenášejí do evidence účastníků v 1. stupni aktivity v CRM. U registrované osoby se nastaví Stav účasti na Potvrdil, a v případě školení či webináře se v Oblasti zájmu aktivity uloží všechna témata vybraná v dotazníku. Témata zájmu aktivity mohou obsahovat nejen oblasti školení či webinářů, ale také například vánoční dárky, které konkrétní osoba obdržela, sportovní aktivity, kterým se věnuje, a mnoho dalších využití.

Všechny naše obchodní aktivity vyhodnocujeme prostřednictvím modulu Manažer. Sledujeme rozpracovanost jednotlivých obchodních případů, jejich váženou hodnotu (hodnota obchodní příležitosti násobená pravděpodobností úspěchu), fakturační plán obchodních příležitostí v čase, PipeLine obchodních příležitostí podle jednotlivých obchodníků, segmentů a dalších kritérií. Modul Manažer také poskytuje řadu dalších užitečných manažerských výstupů.

Stejně jako obchodní aktivity vyhodnocujeme také marketingové aktivity. Modul nabízí široké možnosti manažerských pohledů – od přehledu počtu oslovených, přihlášených a skutečných účastníků marketingových akcí až po evidenci vánočních dárků, které umožňují sledovat, komu, kdy a jaký dárek byl věnován. Modul Manažer rovněž umožňuje vytvořit libovolnou datovou kostku pro podrobnější analýzu dat, což je standardní vlastnost systému Manažer IS KARAT.

Bc. Daniel Holec

obchodní ředitel

Podobné novinky

Zobrazit všechny

Máte zájem o schůzku, kalkulaci nebo máte dotaz?

Rádi zodpovíme všechny vaše dotazy, předložíme vám nezávaznou cenovou nabídku nebo vám poskytneme přístup do demoverze našich produktů.