Tento systém, který nahradí dosud používaný AZ systém, splňuje specifické požadavky firmy zabývající se kusovou zakázkovou výrobou a dodávkami technologických celků. Jedinečná architektura vybraného systému umožňuje také rychlou realizaci specifických úprav uživatelem.
TENEZ vybíral nový informační systém z pěti oslovených dodavatelů. Důležitým kritériem ve prospěch systému KARAT byl i poměr cena – výkon. Nový systém navíc umožňuje zákazníkovi díky své „otevřenosti“ vytvářet úpravy „na míru“.
„Naše společnost se zabývá kusovou výrobou dle požadavků zákazníků,“ říká ing. Petr Sedlák, ředitel IT společnosti TENEZ a.s. „Potřebujeme proto předávat kompletní informace o zakázce všem pracovníkům, kteří je potřebují. Slibujeme si od toho i zvýšení efektivity v plánování a zajištění sjednaných termínů dodání.“
V současné době probíhá implementační proces s plánovaným spuštěním do ostrého provozu 1. dubna 2010. Od nového informačního systému si TENEZ slibuje zejména zlepšení v oblasti plánování průběhu zakázek, zkvalitnění sdílení informací (zejména o obchodních případech) napříč celou firmou a lepší podporu obchodních činností společnosti.
TENEZ a.s. vznikla v roce 1992 při privatizaci státního podniku Chotěbořské strojírny. Ve své činnosti navázala na padesátiletou tradici výroby a dodávek nerezových a smaltovaných zařízení, pro mlékárenské a jiné potravinářské provozy. V posledních letech se TENEZ stále výrazněji prosazuje v technologických celcích pro farmaceutický a chemický průmysl a energetiku.
Informační systém KARAT využívají v podnikovém řízení stovky středních a velkých obchodních a výrobních organizací v České a Slovenské republice. Předností systému je podpora více platforem (MS, LINUX, UNIX a MS SQL, SYBASE…) a jeho jedinečná architektura umožňující rychlou realizaci specifických úprav dle potřeb uživatele.
Sdílet na sociálních sítích