CENTES, spol. s r.o.
CENTES: Strojírenská firma zvýšila efektivitu díky Informačnímu systému KARAT
Zjistěte, jak CENTES, spol. s r.o., strojírenská firma z Českých Budějovic, využívá ERP systém KARAT k efektivnímu řízení celé společnosti.
Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu
Případová studie
20. května 2014
Společnost Triola a.s. je významným výrobcem dámského a pánského spodního prádla a plavek, které nabízí pod značkami TRIOLA, Charme, Like YOU a GUARD. Na českém trhu působí od roku 1919.
Ve svém oboru patří Triola a.s. v současné době k lídrům na českém trhu ve vývoji, v materiálech i v produkci. Do kvality investovala nejen personálně v podobě spolupráce s významnými odborníky (design, vývoj, materiály), ale zejména pak do moderních technologií, IT konstrukčních systémů a moderních metod řízení.
Své kolekce primárně cílí na ženy se střední až velkou velikostí prsou, umí však obléci i ženy s menšími velikostmi. Jako jedna z mála na českém a slovenském trhu nabízí, s ohledem na kypré slovanské tvary, podprsenky a plavky až do velikosti „J“. Aktuálně nabízí v základních kolekcích více než 260 fazón a barev a v limitovaných řadách pak dalších bezmála 90 položek.
Pro lepší orientaci zákaznic na nepřehledném trhu se společnost Triola rozhodla vytvořit ochranné značky ČESKÉ PRÁDLO a ČESKÉ PLAVKY, kterými garantuje český původ výrobku, jeho originalitu, preciznost zpracování, trendovost i nejvyšší kvalitu materiálů. Tyto značky tak oslavují návrat ke kořenům, k řemeslné dovednosti a tradičnímu českému výrobku, který se opět stává oceňovaným artiklem. Triola se také může pyšnit vlastnictvím užitného vzoru, který chrání jedinečný střih podprsenky, který vyvinula.
Stávající IS nebyl schopen řešit požadavky na přesnou a efektivní evidenci skladových zásob s rozpadem variant skladových položek do atributů (barev, košíčků, velikostí). Neobsahoval nástroj pro řešení výroby a nepodporoval maloobchodní prodej. V neposlední řadě, po praxí získaných zkušenostech, existoval také požadavek na otevřenost systému pro vlastní firemní úpravy a řešení.
Kromě splnění základních požadavků, které byly jasnými zadávacími podmínkami, dokázal IS KARAT přidat něco navíc. Předně to byla zcela nová technologie .NET, se kterou IS KARAT přicházel na trh, a s ní spojené kompletně přepracované GUI systému, které bylo vytvořeno s mottem „od lidí pro lidi“.
Moderní a kvalitní grafické rozhraní systému není důležité pouze pro dodavatele, aby uspěl při prodeji, ale je i základem kvalitní implementace, protože se dá předpokládat, že bude objednavatelem lépe přijato a bude mít snahu s ním pracovat.
Tomáš Chýlečlen dozorčí rady společnosti
Když se tyto vlastnosti doplní o kvalitní reference ze strany stávajících uživatelů IS KARAT, je pro úspěch zaděláno. Ze strany managementu zákazníka zde byla navíc snaha investovat peníze u českého systému a dodavatele. Vzhledem k tomu, že proti IS KARAT stála ve výběru kompletní česká ERP špička, je úspěch v tomto výběrovém řízení důkazem správně zvolené cesty.
Po získaných zkušenostech by se klient dnes snažil více o to, aby předimplementační analýza byla více zaměřena na konkrétní procesy ve firmě, a nikoliv z pohledu fungování dodávaného ERP řešení. Také by zvážil rozdělení celého procesu implementace na více etap a delší období. Na začátku by se více zaměřil na hlavní procesy a jejich řešení. U pilotního projektu nového produktu je to zejména otázka odvahy a důvěry v dodavatele.
IS KARAT umožnil přesnou evidenci veškerých skladových položek ve všech jejich variantách. Možnosti uživatelského rozšíření datové základny o vlastní datové položky umožnilo evidenci veškerých dodatečných informací k životnímu cyklu produktu v IS KARAT.
Správná evidence bazálních produktových a prodejních informací je základním podkladem pro využití analytických pohledů a datových kostek v IS KARAT. Za výrazný pokrok lze považovat přechod od registračních pokladen k řešení Paragonová pokladna IS KARAT na všech 7 prodejnách.
Příjemným překvapením je možnost on-line práce s IS KARAT na provozovnách společnosti bez nutnosti VPN připojení.
Je dobře, že máme a využíváme Otevřenost IS KARAT, protože díky tomu lépe chápeme, co a jak funguje a co máme požadovat po dodavateli. Teprve po 2 letech provozu jsem schopen alespoň částečně prohlásit, že systém znám, a díky tomu mohu kvalitně definovat naše požadavky.
Tomáš Chýlečlen dozorčí rady společnosti
Z hlediska spolupráce s dodavatelem je největším rozdílem a pokrokem přístup k řešení poimplementační podpory. Tato je zajištěna přes helpdeskovou aplikaci KARAT Assistance s perfektně zvládnutým procesem evidence a řešení zadaných požadavků.
Jako hlavní cíl pro rok 2014 si společnost Triola klade stabilizaci procesu spolupráce s dodavatelem IS KARAT a nastavení pravidel nasazování nových verzí a komunikace obecně. Rádi by také více zúročili zkušenosti dodavatele z podobných nebo i jiných oborových řešení a dobré z nich převedli do své praxe. Po úspěšném zavedení systému se otevírají i požadavky a možnosti pro nasazení pokročilých analytických nástrojů, jako jsou moduly Manažer nebo pokročilé řešení Business Intelligence.
Sdílet na sociálních sítích
CENTES, spol. s r.o.
Zjistěte, jak CENTES, spol. s r.o., strojírenská firma z Českých Budějovic, využívá ERP systém KARAT k efektivnímu řízení celé společnosti.
Global Business a.s.
Historie společnosti Global Business v dnešní podobě a s dnešním zaměřením výroby se datuje k roku 2006, kdy byla s cca 25 zaměstnanci odkoupena divize výroby rozvaděčů od zanikající společnosti Elma-Therm.
ZAMET, spol. s r. o.
Historie společnosti ZAMET sahá do devadesátých let, kdy postupně prošla několika organizačními a majetkovými změnami a současnou podobu má od roku 2001. Je ryze soukromou a rodinnou společností, která v této formě funguje dodnes.